Friday, June 8, 2012

First Week of Lecture

Erm, nothing much. First week of lecture in PASUM is actually quite good. There's so many free time since tutorial and lab tak start lagi. So yeah, banyak chillax je la time first week ni. Tapi memang kadang kadang tu boleh mati sebab kebosanan.

Bangunan keramat pelajar asasi sains UM. :)
So hari hari memang jalan je la pergi lecture. Dalam 5-10 minit sampai la. Tak jauh mana. Cuma masa nak pergi tu je la cam letih sikit sebab kena naik bukit. Tapi Alhamdulillah, setakat ni semuanya okay. Takda lagi pengsan terbaring tepi jalan ke apa haha.

Untuk first week and second week ni kuliah sampai petang cuma untuk hari Isnin dan Rabu sahaja. Selasa, Khamis dan Jumaat kuliah cuma dua jam. Hehe, memang seronok hidup. So kebanyakan masa telah digunakan dengan sebaiknya. Tido je la aku hahaha.

Ada one day ni aku pergi Perdana Siswa yang terletak betul betul di belakang Dewan Tunku Canselor sebab nak cari lab coat. Wah, Perdana Siswa memang awesome. Dia cam bandar mini la dalam UM ni. Seronok jugak jalan jalan dalam UM ni. Banyak tempat nak explore. :')

Erm untuk subjects pulak, first semester ni aku belajar :-

FKAX 0111 - Basic Chemistry 1
FKAX 0112 - Basic Chemistry 2
FMAX 0111 - Basic Physics 1
FMAX 0112 - Basic Physics 2
FJAX 0111 - Algebra and Geometry
FJAX 0112 - Calculus
FJAF 0111 - Vector
FJAF 0112 - Computer Science 1

Syok tak subjek aku? Hahaha. Bagi aku yang paling best setakat ni Computer Science dengan Basic Chemistry 2. Comp Science lecturer dia happening gilaaa! Best nak mampus. Dalam kelas memang gelak je kerja. But at the same time, kita faham apa yang dia ajar.

And of course, Physics aku memang blurr. Tak tahu apasal, dari sekolah memang macam tu. Harap harap dah dekat Midsem aku boleh la faham apa yang aku belajar. Lecturer ajar kat depan aku dah ternganga dah. Tak faham langsung apa yang dia ajar. :'( InsyaAllah bila dah beli buku aku akan study betul betul. :3

So yeah, I'm aiming for 4 flat. InsyaAllah. For now, I'll just have to go with the flow. And of course, the foundation of every success, study constantly and consistently. Remember, Rome was not built in a day. So Imma work hard for this 11 months. InsyaAllah. :)

Laluan tiap hari untuk ke kuliah. :')
Till then,
Ciao XD

No comments:

Post a Comment