Tuesday, August 12, 2014

Throwback UPU

Since today UPU keluar, aku pulak terasa excited semacam hahaha. Teringat tahun lepas macam beria gila busykan diri sebelum pukul 12 sebab nak check UPU. Macam OMG excited sanaddddd. K byotch please kill yourself.

So lepas habis PASUM dulu, apply autonomi, pergi exam and interview. And then the wait began, berbulan jugak tunggu before result keluar and to be honest, during my time, we had enough time to prepare since result keluar mid July not mid August.

Actually, masa nak masuk PASUM tu, tak rasa pun nak masuk Universiti Malaya ni. Rasa nak quit sebab macam pressure gilaaa study padahal takde benda pun maybe homesick lebih. Tapi entah tetiba datang semangat baru yang kuat membisik suruh masuk UM so yeah.

Alhamdulillah, rasa bersyukur sangat masa tu sebab benda yang aku nak tercapai. Setelah setahun berusaha keras study time asasi, aku akhirnya berjaya melanjutkan pelajaran ke universiti impian, Universiti Malaya.

Kejuruteraan Kimia. Kolej Kediaman Keduabelas. Universiti Malaya.

Yeah, dah setahun pun aku dekat sini. Mengharungi dua semester, dan masih ada lagi enam berbaki. Alhamdulillah, aku berjaya menangkis cabaran yang mendatang sepanjang tahun pertama dan InshaAllah, akan aku cuba bersungguh sungguh untuk menjalani tahun kedua dengan lebih cemerlang.

So sedikit tips untuk bakal student UM. Janganlah 24 jam study je. Keluar bilik, join la jugak aktiviti. Aku takde la kata aku aktif, tapi aku rasa balance la kot. Aku masuk jugak aktiviti, kumpul pengalaman dan kenalan. Tapi takde la aktif sangat sampai lupa study. Aku limitkan diri. Make sure balance.

By the way, sesiapa yang dapat Chemical Engineering, boleh la contact kalau nak info ye. Jangan malu jangan segan, tanya je. Pasal subjek ke, kolej ke, fakulti ke, apa apa je la. Kalau boleh jawab, InshaAllah, aku jawab. Tu je kot. All the best to all.

Enjoy MHS okay? :P

Till then,
Ciao XD



3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Salam, bang, saya dapat masuk UM dalam bidang Chem. Eng this year. Lepas baca blog ni, cam cuak la pulak. Tbh, Chemistry bukanlah feveret saya, and I suck at organic chem. Saya sangat minat fizik. Nak masuk first sem ni, banyak yg saya belajar kat pasum dulu bnyk saya dah tak ingat. Boleh ke nak mintak your email kalau kalau ada soalan nanti? Thank you so much! Plus, your blog posts were really interesting!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry sangat2 sebab memang dah lama tak bukak blog ni haha. Anyways, if you are reading this, feel free to email me at wanmuhdfaiz94@gmail.com.

      Delete